BO Akkerbouw laat Kamerleden ruiken en proeven

De aftrap van campagne 'De Akkerbouw Maakt Het' vond dinsdag plaats met een event in Den Haag, vlakbij het gebouw van de Tweede Kamer.

Het is een initiatief van BO Akkerbouw en haar leden met als doel om te laten zien welke smaakvolle en innovatieve producten de Nederlandse akkerbouwsector maakt. Met het event in Den Haag lukte het de medewerkers van BO Akkerbouw om in elk geval een groot aantal Tweede Kamerleden en andere belangstellenden naar hun stand te lokken. Daar konden ze proeven en ruiken aan akkerbouwproducten.


De boodschap van de campagne is dat de producten van de Nederlandse akkers duurzaam zijn, veilig en ook lekker. Als voorbeeld noemt BO Akkerbouw de Nederlandse aardappelen, die maar een derde van de CO2-voetafdruk hebben van rijst en bovendien veel minder calorieën bevatten dan voedingsgewassen als rijst of pasta. Verder konden de Kamerleden in de stand onder meer kennis nemen van een shampoo die gemaakt is van bietenpulp.


Positieve boodschap verspreiden

'De Akkerbouw Maakt Het' is onderdeel van de grotere publiekscampagne 'Ruimte voor de Nieuwe Akker'. BO Akkerbouw roept alle ketenpartijen op om de positieve boodschap over de Nederlandse akkerbouw te verspreiden. Dat kan via sociale media of andere online kanalen. Materialen en achtergrondinformatie hiervoor zijn te vinden op een speciale campagnewebsite.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer