BO Akkerbouw vraagt aandacht voor smaakvolle producten

Brancheorganisatie (BO) Akkerbouw vraagt komende dinsdag in Den Haag met de nieuwe campagne 'De Akkerbouw Maakt Het' aandacht voor de smaakvolle en innovatieve producten die de sector maakt.

BO+Akkerbouw+vraagt+aandacht+voor+smaakvolle+producten
© BO Akkerbouw

Aan de Bezuidenhoutseweg tegenover de ingang van de Tweede Kamer laat de akkerbouwsector zien dat gewassen als aardappelen en suikerbieten voor veel doeleinden kunnen worden ingezet. Zo wordt de pulp van Nederlandse suikerbieten onder meer gebruikt in shampoo en voor de productie van papier.

'Producten van de Nederlandse akkers zijn duurzaam, veilig en lekker', schrijft BO Akkerbouw. 'Neem bijvoorbeeld aardappelen; die hebben maar een derde van de CO2-voetafdruk van rijst en bevatten minder calorieën dan rijst of pasta.'



De campagne en het event in Den Haag zijn onderdeel van de Ruimte voor de Nieuwe Akker: een initiatief van BO Akkerbouw en haar twaalf leden. Dat zijn: Agrifirm, Avebe, Cosun, CZAV, Het Comité van Graanhandelaren, LTO Nederland, NAJK, NAO, NAV, Plantum, Van Iperen en Vavi.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer