Wakker Dier: opnieuw actie Jumbo en AH

Wakker Dier start vandaag een radiocampagne waarin zij klanten van Albert Heijn en Jumbo oproept om voortaan naar een fatsoenlijke winkel te gaan, waar ze niet worden geconfronteerd met 'plofkip'.

Wakker+Dier%3A+opnieuw+actie+Jumbo+en+AH
© nieuwe oogst

Het gedrag van de supermarkten in 2013 laat zien dat dwars tegen de duurzame trend ingaan. In plaats van de beloofde beterschap voor de kip, stunten de supermarkten alleen maar meer met 'plofkip', stelt Wakker Dier.

Lage prijzen

Met de laagste prijzen op vlees, proberen de supers klanten de winkel in te lokken. Maar de prijs voor goedkoop vlees wordt, in de ogen van Wakker Dier, betaald door de dieren, en de maatschappij.

Biologische winkels, zoals Ekoplaza, De Natuurwinkel of Estafette, snappen dat: die verkopen producten met extra zorg voor dieren en milieu, luidt de mening van Wakker Dier. Het winkelwagentje is volgens Wakker Dier het krachtigste wapen van de consument: daarmee kan de consument de supermarkt op andere gedachten brengen.

Marktleiders

Wakker Dier spreekt voornamelijk de Albert Heijn en Jumbo aan, omdat zij als marktleiders de rest van de markt sturen met hun laagsteprijsgarantie (Jumbo) en toenemend gestunt (Albert Heijn) en opgedrongen kortingen naar hun leveranciers.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer