Campagne tegen plofkip bij AH en Jumbo

Wakker Dier voert vanaf vandaag campagne tegen de verkoop van plofkip bij Albert Heijn (AH) en Jumbo. Dat doet de dierenorganisatie via advertenties, radio- en tv-commercials en posters.

Het gaat volgens Wakker Dier om de grootste campagne in haar geschiedenis.

Albert Heijn en de Jumbo verkopen samen meer dan de helft van alle plofkip die via de kassa's van de supermarkten wordt verkocht, stelt Wakker Dier. Dit aandeel is sterk gegroeid, mede door het vele gestunt met kip van Albert Heijn, constateert de organisatie.

Beter Leven ster

Wakker Dier wil dat beide supermarktorganisaties de plofkip vervangen door kip met minimaal 1 Beter Leven ster van de Dierenbescherming.

Deze kip is enkele dubbeltjes duurder, maar heeft een overdekte uitloop, meer ruimte, groeit langzamer en heeft daardoor veel minder last van de welzijnsproblemen waar de plofkip mee kampt.

Een volledige overstap van plofkip naar sterkip is mogelijk voor 2015.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 1°
    10 %
  • Zondag
    7° / 3°
    10 %
  • Maandag
    8° / 6°
    20 %
Meer weer