Boeren kleuren Breda groen met groente en fruit
Een opvallende bushalte kleurt het Brabantse Breda sinds woensdag groen. De halte ligt vol met groente- en fruitproducten. Met deze reclamestunt willen boeren, tuinders, veilingen, gezondheidsorganisaties en maatschappelijke organisaties het belang van meer gezond voedsel onder de aandacht brengen.
Wat de consumptie van groente en fruit betreft, bungelt Nederland steevast onderaan de Europese lijstjes. We eten er veel te weinig van. Dat is niet gek als je ziet hoe Nederlanders elke dag verleid worden door ongezonde reclames. Dat vinden de initiatiefnemers Nationaal Actieplan Groenten en Fruit en Campagnebureau Food Cabinet in samenwerking met diverse partners, onder wie ZLTO.
Gezonde producten hebben niet de miljoenen aan marketingbudget van de grote frisdrank-, fastfood- en snoepmerken. De reclamestunt in Breda laat zien dat het anders kan. De initiatiefnemers haken met hun actie in op het internationaal VN-jaar van Groente en Fruit. Een jaar waarin wereldwijd aandacht is voor het belang van groente en fruit. De reclamestunt in Breda maakt onderdeel uit van de nationale campagne Geef kleur door.
Reclamestunt
'De enige manier om het voor Nederlanders makkelijker te maken om voldoende groente en fruit te eten, is zorgen dat ze overal en altijd beschikbaar en zichtbaar zijn', zegt campagneleider Karin Bemelmans. 'Meer groente en fruit dus in het straatbeeld, in de winkels, onderweg, bij de sportclub en in de scholen.'
Deze reclamestunt brengt op een impactvolle manier het verhaal van boeren en tuinders onder de aandacht
's Werelds gezondste en eetbare bushalte ligt tjokvol groente en fruit om mee te nemen door passanten. Boeren, tuinders en veilingen leveren de producten. 'Boeren en tuinders staan aan de basis van gezond eten en leven. Daarvoor verdienen ze maatschappelijke waardering', benadrukt ZLTO-directeur Kathleen Goense. 'Deze reclamestunt brengt op een impactvolle manier het verhaal van boeren en tuinders achter ons dagelijkse portie groente en fruit tot leven.'
De Bredase wethouder Miriam Haagh is blij met de reclamestunt in haar stad. 'Deze campagne roept op om vanaf nu iets te verspreiden waar de wereld gezonder en duurzamer van wordt. En dat is meer groente en fruit voor iedereen. Als gemeente werken we daar graag aan mee. Wij zorgen met diverse initiatieven dat er voldoende groente en fruit beschikbaar zijn en zo geven wij kleur door aan de inwoners van Breda.'
Centrum van groente en fruit
Het is niet verwonderlijk dat de reclamecampagne plaatsvindt in Breda. De Brabantse stad is van oudsher het centrum van groente en fruit. Voorheen zetelde daar de RBT-veiling; een van de grootste veilingen van ons land. Vandaag de dag is Breda nog altijd het knooppunt van groente en fruit in Nederland. De eetbare bushalte op het bustransferium aan de Karnemelkstraat in Breda siert nog tot 22 september het straatbeeld.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 5100M (RL) #26104
Gebruikt, P.O.A.
-
Gewichtblok 450 KG ECO
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor, compact 3046R (WD) #47459
Gebruikt, P.O.A.
-
Case IH LUXXUM 100
2017, P.O.A.
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %
-
Maandag13° / 9°90 %