Ludieke doucheactie met serieuze boodschap varkenshouderij

Iedereen kan nog tot 1 augustus een varkensbedrijf nomineren voor de Douche Award. Volgens Fleur Bartels van Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) loopt deze ludieke actie met een serieuze ondertoon storm. 'Binnen een paar weken hadden we al meer dan vijftig unieke genomineerden.'

Ludieke+doucheactie+met+serieuze+boodschap+varkenshouderij
© Varkens Archief

Sommige varkensbedrijven zijn volgens Bartels zelfs door meerdere erfbetreders genomineerd. 'In de motivaties las ik dat er zelfs mensen zijn die rekening houden met het bezoekmoment van zo'n bedrijf. Dat gebeurt omdat het ideaal is om daar in een soort huiselijke sfeer prima in en uit te douchen.'

Om het belang van een strenge hygiëne op varkensbedrijven nog meer onder de aandacht te brengen, lanceerde de POV begin juli de Douche Award. Via deze actie is de belangenbehartiger voor de varkenshouderij op zoek naar de meest comfortabele en beste doucheruimte. Eentje die uitnodigt om er altijd gebruik van te maken.

Een plek waar altijd schone en voldoende handdoeken, kleding en schoeisel, ook in vrouwenmaten, voor handen zijn. Ook maakt de logische looplijn stalbezoekers direct duidelijk dat er een scheiding is tussen het schone en vuile gedeelte.


AVP-preventiescan

De award combineert de POV met extra aandacht voor het buiten de deur houden van Afrikaanse varkenspest (AVP). Bartels: 'Door de AVP-preventiescan in te vullen, willen we mensen bewustmaken van het belang van goede externe biosecurity. Net als hoe ze op een simpele manier lekken kunnen opsporen.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer