'Met vloggen wil ik campinggasten laten zien wat ik doe'

Eigenaar Joyce de Visser van minicamping De Visser in het Zeeuwse Zoutelande vlogt wekelijks. Inmiddels heeft ze zo'n vijftig filmpjes gemaakt. 'Ik wil mijn gasten laten zien wat ik doe.'

Waarom bent u gaan vloggen?

'Een minicamping heeft een minibudget voor marketing. Sociale media zijn een goedkope manier om jezelf zichtbaar te maken voor de buitenwereld. We waren al actief op Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram en daar is YouTube bij gekomen. Hiermee wil ik de band met mijn gasten verstevigen en een nieuwe doelgroep aanboren. Mijn tienerzoons kijken geen tv meer, maar kijken op hun smartphone naar beelden. Hun leeftijdsgenoten zijn onze toekomstige bezoekers.'

Mijn vlogs zijn geen gelikte promofilms over de camping, ondersteund met een muziekje, maar geven een eerlijk beeld

Joyce de Visser, eigenaar minicamping De Visser in Zoutelande

Was u meteen enthousiast?

'Nee. Bij vloggen dacht ik eerst aan rare filmpjes. Mensen laten bijvoorbeeld zien hoe ze hun haar in de krul krijgen. Dat trekt mij niet. Vloggen is voor mij een middel om te laten zien wat hier gebeurt. Ik hoor vaak: 'Dat zou ik ook wel willen, zo'n camping', maar gasten beseffen niet wat voor werk erin zit. Dit is een leuke manier om ons verhaal te vertellen.'

Waar gaan uw vlogs over?

'Het eerste filmpje maakte ik op de steiger om de bouw van de schuur te laten zien. Daar keken zo'n 1.500 mensen naar. Ik dacht dat het een toevalstreffer was. Maar ook met de vlogs daarna bereikte ik hetzelfde aantal mensen. Zo maakte ik een vlog over een workshop bolus maken en over het gebruik van privésanitair.'

Trekt u door uw vlogs bezoekers naar de camping?

'Afgelopen winter heb ik cursussen gevolgd om meer uit het vloggen te halen. Het eerste doel was vooral om contact met de klanten te houden, maar nu kijk ik er professioneler naar. Tot nu toe heeft nog niemand op het registratieformulier aangegeven dat ze onze camping gevonden hebben door mijn vlogs. Wel zijn de naamsbekendheid en herkenbaarheid vergroot.'

Raadt u het collega's aan om te gaan vloggen?

'Veel collega's hebben hun handen vol aan het runnen van een boerencamping. Vloggen kost tijd. Maar het is voor ons wel een middel om de zichtbaarheid op internet te verbeteren. Het moet bij je passen. Vlogs zijn bij mij geen gelikte promofilms over de camping, zoals sommige mensen denken. Ze worden niet ondersteund met een muziekje of bijzondere lichteffecten. Het gaat om het weergeven van een eerlijk beeld. Op de camping loop ik ook niet opgemaakt en op hoge hakken rond.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Maandag
    8° / 4°
    60 %
  • Dinsdag
    7° / 3°
    15 %
  • Woensdag
    9° / 6°
    5 %
Meer weer