Duitse voorkeur voor Conference peer groeit

De voorkeur voor de Conference-peer in Duitsland is door jarenlange reclamecampagnes gestegen, meldt het GroentenFruit Huis.

Duitse+voorkeur+voor+Conference+peer+groeit
© Eigen Foto

Onderzoek toont aan dat ruim zes op de tien kopers de kwaliteit van de peer goed vindt en dat 36 procent de kwaliteit aanvaardbaar noemt. In het afgelopen jaar zijn Duitsers de smaak, de kwaliteit en de stevigheid van Conference meer gaan waarderen. Ook de prijs werd in 2016 beter beoordeeld dan in 2015.

Sappig en vers

Conference is volgens Duitse consumenten een sappige (72 procent), verse (70 procent), zoete (66 procent), knapperige (53 procent) peer, die het hele jaar verkrijgbaar is (32 procent). Daarmee zijn de doelstellingen van de reclamecampagne voor Conference, die in 2012 van start ging, gehaald, zegt het GroentenFruit Huis.

Het aandeel van de consumenten dat aangeeft wel eens Conference te kopen, is in 2016 ten opzichte van 2015 met 1 procent gedaald naar 46 procent. In vergelijking met het begin van de campagne is het percentage met 10 gestegen.

Bekendheid

De Conference geniet door de reclame-uitingen ook meer bekendheid bij de Duitse burger. Spontaan noemt 8 procent van de consumenten het ras, waarmee het op de derde plaats staat. Alleen Williams en Abate Fetel zijn bekender bij de oosterburen.

De geholpen bekendheid van het ras is 23 procent. Dit percentage is goed voor een vierde plek in de ranglijst. Williams, Abate Fetel en Gute Luise gaan Conference voor.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    65 %
Meer weer