Duitse Conference-promotie krijgt vervolg

Het Nederlandse GroentenFruit Bureau en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (Vlam) werken een jaar langer samen bij de promotie van de Conference-peer in Duitsland.

Duitse+Conference%2Dpromotie+krijgt+vervolg
© Vlam

Beide partijen zijn dit overeengekomen nadat al drie jaar in Duitsland werd samengewerkt.

De vervolgcampagne kan opnieuw rekenen op Europese subsidies, meldt Vlam..

1.600 proeverijen

Tijdens de voorbije drie jaar vonden 1.600 proeverijen van Conference-peren plaats in Duitsland. De hoofdmoot hiervan werd georganiseerd in Noordrijn-Westfalen.

Verschillende winkelketens zetten hun deuren open voor de peerpromotie, waaronder Globus, Edeka, Penny, Real, Doego Dortmund, Dohle Hit, Bunting Famila, Kaiser's Tengelmann, Wasgau en Klaas & Kock.

Hogere consumptie

Deze tactiek wierp zijn vruchten af:, aldus Vlam. Tot 45 procent van de proevers kocht vervolgens Conference-peren.

Een Duits gezin schafte in 2013 nog 0,32 kilo Conference-peren aan, maar in 2014 steeg dit tot 0,45 kilo, meldt de Vlaamse marketingorganisatie verder.

Heel Duitsland

De nieuwe campagne richt zich niet alleen meer op de deelstaat Noordrijn-Westfalen, maar op de hele Bondsrepubliek.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    65 %
  • Woensdag
    9° / 6°
    85 %
Meer weer