KNS: 'Slager is ambachtelijk, niet AH'

De branchevereniging van slagers, Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie (KNS), sluit zich aan in de rij critici die schieten op de nieuwe reclame van Albert Heijn.

KNS%3A+%27Slager+is+ambachtelijk%2C+niet+AH%27
© Nieuwe Oogst

In die reclame presenteert de supermarktenketen zijn vleesafdeling als ambachtelijk en wordt gezegd dat het 'mooiste stukje rundvlees van Nederland uit Ierland komt'. Over dat laatste zijn vooral vleesveehouders verbolgen.

Niet te spreken

De KNS zegt nu ook 'niet te spreken te zijn', over de opzet van de reclame. 'De sláger is de vakman die, samen met zijn team, op ambachtelijke wijze met vlees werkt en tot een mooi uniek product maakt', zegt woordvoerder Marion Lemsom van de KNS.

'Het ambacht in relatie tot vlees hoort bij de slager, als vakman en specialist, niet bij de supermarkt waar productie gemechaniseerd is', meent zij.

Misleiding

'De supermarkt gebruikt ambachtelijk hierbij als marketinginstrument en misleidt hiermee de consument. Helaas is de term ‘ambachtelijk’ niet beschermd, anders zouden wij zeker stappen ondernemen.'

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer