AH: juist meer scharrel en biologisch in folder

Albert Heijn herkent zich niet in de conclusies van het Wakker Dier-persbericht over gangbare kip. De grootgrutter geeft aan dat het bedrijf juist drie keer zoveel acties voerde met scharrel- of biologische kipproducten als in 2012.

'Wij hebben alle Bonusacties van dit jaar vergeleken met dezelfde periode in 2012. Het aantal acties met de gangbare kipfilet voordeelverpakking is dit jaar niet meer dan in 2012', geeft woordvoerder Dagna Hoogkamer verder aan.

'We hebben er dit jaar ook bewust voor gekozen de kipfilet voordeelverpakking niet in de Hamsterweken aan te bieden.'

Duurzame kip

Alle schakels in de pluimveeketen, van pluimveehouders tot supermarkten, hebben in februari dit jaar een overeenkomst bereikt waardoor er een duurzamere kip komt.

'Deze belofte staat en gaan wij gezamenlijk waarmaken', verzekert de woordvoerder.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 5°
    10 %
  • Zaterdag
    4° / 3°
    10 %
  • Zondag
    8° / 3°
    10 %
Meer weer