'Sociale media als verbinder tussen boer en burger'

Wij zijn als bedrijf al een tijd actief op verschillende socialemediakanalen. De laatste tijd leggen we de focus op die kanalen meer op het delen van korte video's die ons dagelijkse werk laten zien. Van serieuze video's met uitleg en voice-overs tot grappige filmpjes met pakkende achtergrondmuziek. Zowel lokaal als op de platforms ontvangen we positieve reacties. Vooral als een van onszelf grappig wordt weggezet.

%27Sociale+media+als+verbinder+tussen+boer+en+burger%27
© Dirk Hol

Enkele voorbeelden van onlangs geplaatste video's zijn: hoe we een bepaalde ijssmaak maken, wat de koeien op een regenachtige dag doen in de stal en een grappig filmpje met de titel 'Wat te doen met een vervelende werkgever'.

De nieuwsgierige vragen die we krijgen naar aanleiding van de video's zijn heel leuk. Mensen willen bijvoorbeeld weten waarom we zwart-witte koeien hebben en/of hoe vaak onze koeien naar buiten mogen. Het is een mooie gelegenheid om openheid van zaken te geven en uit te leggen waarom we bepaalde keuzes maken.

Laatst vroeg iemand via een van de socialemediakanalen of we een keer een video willen maken van de geboorte van een kalfje. Voor ons een vrij normale gebeurtenis, maar voor mensen van buitenaf helemaal niet. Het toont aan dat zij ook geïnteresseerd en betrokken zijn bij dit gedeelte van ons bedrijf.

'De feedback die we ontvangen via sociale media is waardevol'

Ilse Boersen, melkveehouder in Hippolytushoef (NH)

Ik vind het mooi om te ervaren hoe betrokken onze kijkers zijn bij ons werk en hoeveel interesse ze tonen in het proces achter de producten die ze bij ons kopen. De feedback die we ontvangen via sociale media is waardevol. Het helpt ons beter te begrijpen wat onze klanten willen weten en wat hen aanspreekt in onze werkzaamheden. Mensen geven hun mening ook eerder op een socialemediaplatform.

Vaak positief, soms kritisch. Dat is ook goed, zo blijven we scherp en stellen we onszelf ook de vraag: 'waarom doen we dit eigenlijk op deze manier?'.

Het sluit ook aan op de missie van ons bedrijf: de afstand verkleinen tussen de burger en de boer. We willen laten zien wat we doen. Dit doen we al door mensen uit te nodigen op ons erf om een ijsjet eten of om bij de koeien te kijken.

Door middel van de video's op de socialemediaplatformen kunnen we de mensen ook een kijkje achter de schermen geven. Daar komt ook bij dat we veel lol beleven aan het maken van deze video's. Dit is ook belangrijk, werkplezier is zelfs van groot belang.

Met andere woorden: voor ons zijn deze socialemediakanalen een heel mooie toevoeging op onze bedrijfsvoering en missie. Het houdt ons scherp en geeft ons extra binding met klanten en online volgers.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer