HAK wil met nieuw concept groenteconsumptie stimuleren

Groenteconservenfabrikant HAK uit het Brabantse Giessen komt met het concept Uit de Oven. Hierbij worden groenten en peulvruchten uit een stazak gecombineerd met verse ingrediënten. Doel is om de Nederlander te stimuleren meer groenten en peulvruchten te eten.

HAK+wil+met+nieuw+concept+groenteconsumptie+stimuleren
© HAK

Met het concept kan de gebruiker binnen twintig minuten een gezonde en gemakkelijke maaltijd op tafel krijgen. Volgens HAK is Uit de Oven vooral geschikt voor de moderne consument, die vaker plantaardig en verrassend wil eten met behulp van gemakkelijke menuoplossingen.

Nicole Freid, directeur marketing en innovatie: 'De consument wil bij het creëren van de maaltijd nog wel zelf iets toevoegen en het gevoel hebben ook zelf aan het koken te zijn. Daar leent dit concept zich goed voor.'


Groenteboost

Freid geeft aan dat Uit de Oven de eter een 'groenteboost' kan geven. 'Dat is nog steeds hard nodig. Gemiddeld eten Nederlanders zo'n 131 gram groenten per dag en slechts 30 procent van de aanbevolen hoeveelheid bonen. Het concept zorgt voor een goed gevuld ovengerecht met een rijke mix van groenten en peulvruchten met daarbij een vers component, zoals zoete aardappelen of paprika's.


HAK Uit de Oven is verkrijgbaar in vier variaties. Couscous sperziebonen met doperwten, mango en linzen, gevulde zoete aardappel met mais, paprika en kidneybonen, gevulde paprika met courgette, gele wortel en linzen en zoete aardappel kerrie met sperziebonen, paprika en bruine bonen.

Lees ook

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer