Geranium krijgt meerjarige promotiecampagne
Een nieuwe, internationale promotiecampagne start vanaf april: Europe in Bloom. In een geselecteerd aantal landen, waaronder Nederland en België, worden geraniumaankopen door consumenten gestimuleerd.
Initiatiefnemer is Pelargonium for Europe (PfE), een collectief van Europese geraniumveredelaars. De campagne die van 2020 tot en met 2022 in de relevante verkoopperiode wordt gevoerd, is mede mogelijk gemaakt met financiële steun van de Europese Unie.
Voorafgaand aan de grootschalige promotiecampagne heeft PfE uitvoerig marktonderzoek gedaan. Daaruit blijkt dat er volop kansen zijn om de verkopen van geranium naar een hoger niveau te tillen. Hoewel geraniumaankopen niet gekoppeld zijn aan leeftijd, lijken er met name binnen de leeftijdscategorieën 25-35 en 50-65 jaar extra mogelijkheden te liggen.
De groep van 25 tot 35 jaar gaat vaak voor het eerst op zichzelf wonen en zijn daardoor ontvankelijker voor decoratie en groen. De tweede groep (50-65 jaar) koopt minder bloemen en planten dan de 65-plusser. Maar door hun vaak veranderende thuissituatie (kinderen het huis uit) staan ze open voor het uitgeven van geld om comfortabel te leven.
Beeldvorming van geranium
Belangrijk onderdeel van de campagne is de beeldvorming van geranium. De plant wordt als eigentijdse zomerbloeier gepresenteerd en de verbeterde eigenschappen extra benadrukt. De nieuwe generatie geranium, met ook nieuwe kleuren, is sterker en hipper dan ooit. Zo zijn de planten beter bestand tegen droge periodes en uitstekend toe te passen binnen huidige balkon- en terrastrends. De publiciteitscampagne laat onder meer verrassende toepassingen van geranium zien.
Om de doelgroepen aan te zetten tot aankoop heeft de campagne een multimediaal karakter. Zo besteedt het tv-programma De Grote Tuinverbouwing (SBS6) op 18 en 25 april en 2 mei uitgebreid aandacht aan geranium en gaat een groep social media-influencers vanaf eind april aan de slag om hun balkon of terras te stylen met geranium.
Dit bericht bekijken op InstagramEen bericht gedeeld door Pelargonium for Europe (@mygeranium) op
Ook toonaangevende tijdschriften, dagbladen en online magazines zullen publiceren over de geranium. Daarnaast vindt er een opvallende presentatie plaats op de Libelle Zomerweek van 14 tot en met 20 mei in Almere. Vanaf maart zal er ook continu aandacht zijn voor de plant via de Facebook-, Instagram- en Pinterest-pagina van PfE.
Tuincentra en bloemisten die willen inhaken op de uitgebreide promotiecampagne kunnen gratis gebruikmaken van campagnebeelden, POS-materiaal voor op de winkelvloer of eigen website en een kant-en-klaar social mediapakket. De materialen zijn te downloaden via www.pelargonium-trade.com of aan te vragen bij Inge Vervoort via inge@conceptfactory.eu.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
New Holland T8020
2008, P.O.A.
-
New Holland T5.120 AutoCommand
2020, P.O.A.
-
John Deere - 6155M CQ AT FH PTO
2021, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6175R (LH) #25848
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %
-
Maandag13° / 9°90 %