Unilever groeit afgezien van wisselkoersen
Unilever heeft de verkopen in het eerste kwartaal met 4,7 procent zien oplopen, afgezien van wisselkoerseffecten. Dat maakte de Brits-Nederlandse producent van was-, voedings- en verzorgingsmiddelen donderdag bekend.
Met name in opkomende markten deed Unilever goede zaken. Daar namen de verkopen in lokale munteenheden gerekend met 8,3 procent toe.
Nadelige wisselkoerseffecten zorgden er evenwel voor dat de gerapporteerde omzet met 2 procent zakte, tot 12,5 miljard euro. Winstcijfers meldde de onderneming niet.
Vraag fragiel
De vraag bij consumenten bleef de afgelopen maanden 'fragiel', stelt Unilever. Het bedrijf achter bekende merken als Dove, Knorr, Robijn en Ola zag nergens een uitbundige marktgroei.
In Europa was zelf sprake van een neergang. Zelf won Unilever naar eigen zeggen op alle fronten marktaandeel.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
New Holland Tractor, compact Boomer 35 (LH) #276259
Gebruikt, P.O.A.
-
7635
Gebruikt, € 17.500
-
Fendt Former 10065 zwadhark
2023, P.O.A.
-
Massey Ferguson 7716 Dyna-6
2017, € 72.500
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %
-
Maandag13° / 9°90 %