Supermarkten rekenen op hogere paasomzet
Supermarkten rekenen dit jaar op een hogere paasomzet. De boodschappen tijdens Pasen brengen naar verwachting 776 miljoen euro op, wat 1,5 procent meer zou zijn dan een jaar eerder. Dat meldt marktonderzoeker GfK.
De stijging is te danken aan de luxere varianten van de eigen merken van de supers, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux. Maar ook van de gewone eigen merken wordt veel verwacht.
Gourmetschotels en buitenlandse kazen
Gourmetschotels en buitenlandse kazen zullen dit jaar minder populair zijn. Die plekken in de top 15 van populairste productgroepen worden ingenomen door bakproducten en rundvlees.
De lijst wordt aangevoerd door paasbrood, toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en bakjes met bijvoorbeeld huzarensalade.
In februari steeg de totale supermarktomzet met 1,8 procent naar bijna 2,6 miljard euro. Er werd minder verdiend per kassabon, maar dat werd gecompenseerd doordat er vaker boodschappen werden gedaan.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Kuhn GF8501 schudder
2006, P.O.A.
-
ST1620
Gebruikt, € 2.500
-
Case IH LUXXUM 100
2017, P.O.A.
-
Evers Forest 11-303-2R62
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Vrijdag6° / 0°85 %
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %