Lidl berispt vanwege reclame-uiting

De reclametekst 'De beste is in groente en fruit' van Lidl is volgens de Reclame Code Commissie misleidend.

Lidl+berispt+vanwege+reclame%2Duiting
© Nieuwe Oogst

Lidl verwijst met de reclame-uiting naar het GfK Versrapport waarin de supermarktketen meerdere jaren als beste scoorde in de categorie groenten en fruit.

De Reclame Code Commissie (RCC) is echter van mening dat GfK in het onderzoek alleen supermarktketens met elkaar vergelijkt. Andere aanbieders als groentespeciaalzaken, marktkramen, boerderijwinkels en natuurwinkels blijven buiten beschouwing.

Beste verkoopkanaal

Lidl mag zich wel 'De beste supermarkt in groente en fruit' noemen. Met de huidige tekst suggereert Lidl het beste verkoopkanaal te zijn en dat is volgens RCC nog niet getest.

RCC is van mening dat de gewraakte reclametekst consumenten kan verleiden tot transactieacties die ze anders niet zouden nemen en daarom misleidend is. Lidl wordt gevraagd niet meer op deze wijze te adverteren.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer