'Meer aandacht voor marketing groente'

Telers en handelaren in groente en fruit moeten meer aandacht, tijd en geld besteden aan de marketing van groente en fruit.

Dat is een van de aanbevelingen die staan in rapport ‘Groente en fruit zijn de oplossing'. Daarin worden mogelijkheden genoemd om de consumptie van groente en fruit te stimuleren en mensen gezonder te laten leven.

Telers en handelaren dienen ook merkproducten in groente en fruit te ontwikkelen die consumenten meer aanspreken, stellen de samenstellers van het rapport.

Verder zouden veredelaars en telers groente- en fruitvarianten dienen te bedenken die smaakvoller en gemakkelijker zijn.

Snoepschap

Het rapport biedt ook suggesties aan andere partijen in de keten. Grutters zouden bijvoorbeeld snackgroenten en fruit kunnen opnemen in hun snoepschappen.

Bij groente- en fruitaankopen kunnen supermarkten korting geven op abonnementen op sportclubs, is een andere aanbeveling.

Voeding en gezondheid

De overheid, stellen de schrijvers van het rapport, zou het vak ‘voeding en gezondheid’ verplicht moeten stellen in het basisonderwijs en alle beroepsopleidingen.

'Groente en fruit is de oplossing' is opgesteld in opdracht van Frugi Venta, de koepelorganisatie voor handelaren in groente en fruit.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 5°
    10 %
  • Zaterdag
    4° / 3°
    10 %
  • Zondag
    8° / 3°
    10 %
Meer weer