Foodtruck maakt smaak herkenbaar

Met zoete puntpaprika’s, tomaten in alle soorten, exclusief varkensvlees en appels wisten boeren en tuinders vorige week vele bezoekers van horecabeurs 'Gastvrij Rotterdam' te verleiden.

De centrale ontmoetingsplek namens de land- en tuinbouw was de Foodtruck van NieuwVers. Boeren en tuinders zijn vaak geneigd om te praten over de wijze van produceren. Tijdens de workshop op Gastvrij Rotterdam lag de focus echter op de markt.

‘Inspirerend. Het helpt je om out-of-the-box te denken’, zegt Wouter Kleijbeuker. Hij is voedingsmiddelentechnoloog en werkt als productontwikkelaar bij de Gebroeders Duijvestijn.

Waardebeleving

‘Mensen kopen tomaten omdat het tomaten zijn. Onze uitdaging is daar waardebeleving aan toe te voegen’, stelt Kleijbeuker. 'Dat is best lastig.'

Maar NieuwVers verraste hem in Ahoy onder andere met een tomaten-mosterdcombinatie. ‘Dat brengt je op nieuwe ideeën voor verwerking.’

Korstloos

De kaas van Jan Dirk van de Voort, producent van de Remeker-kaas, is herkenbaar. Die is namelijk korstloos. Van de Voort was vanaf de lancering betrokken bij de Foodtruck.

Hij noemt de NieuwVers Foodtruck ‘een leuke formule die goed werkt’. Hij is blij met de smaakervaringen die weer via de truck bij hem binnenkomen.

Lees meer hierover deze in zaterdag in Nieuwe Oogst, edities LTO Noord

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 5°
    10 %
  • Zaterdag
    4° / 3°
    10 %
  • Zondag
    8° / 3°
    10 %
Meer weer