Virtuele supermarkt op Grüne Woche

Wageningen UR is op de Grüne Woche in Berlijn aanwezig met een virtuele supermarkt. Daarmee is het koopgedrag van consumenten te onderzoeken.

In de virtuele supermarkt kunnen proefpersonen ‘winkelen’ op drie grote plasma-schermen. Alles in deze supermarkt is aan te passen: van de schapindeling tot het productaanbod.

Wageningen UR onderzoekt met het instrument onder meer welke invloed de indeling van de supermarkt heeft op de keuze van consumenten voor gezonder en duurzamer geproduceerd voedsel.

Testen producten

De virtuele supermarkt kan door bedrijven ook worden gebruikt om bijvoorbeeld te testen hoe consumenten reageren op een nieuw, nog niet bestaand product.

Door middel van eye-tracking is te registreren hoe de consument reageert op bijvoorbeeld advertenties, verpakkingen, logo’s en prijzen. Daarnaast wordt bijgehouden hoe de consument door de winkel loopt en hoe het aankoopgedrag is.

Vakbeurs in Berlijn

Wageningen UR neemt op uitnodiging van het ministerie van Economische Zaken deel aan de Grüne Woche. De vakbeurs in Berlijn over voeding en land- en tuinbouw is van 18 tot 27 januari.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 1°
    10 %
  • Zondag
    7° / 3°
    10 %
  • Maandag
    8° / 6°
    20 %
Meer weer