Veehouders iets minder tevreden over hun voerleverancier

Veehouders zijn iets minder tevreden over hun voerleverancier dan drie jaar geleden. Dat uit zich in een iets lagere waardering bij de tussenstand in de onafhankelijke online Voermonitor van Geelen Consultancy. Toch zijn veehouders nog altijd dik tevreden over de klantvriendelijkheid van de medewerkers. Over de prijsstelling zijn ze een stuk minder tevreden dan drie jaar geleden.

Veehouders+iets+minder+tevreden+over+hun+voerleverancier
© Nieuwe Oogst

Gemiddeld gezien zijn de ondernemers niet ontevreden, ook niet over de voerprijzen. Mochten ze wel ontevreden zijn, dan is immers de kans groot dat ze overstappen. In een schaal van -3 tot +3 scoren de leveranciers voor klantvriendelijkheid een 2,3, op basis van achthonderd deelnemers aan de enquête. Drie jaar geleden was de score op basis van alle 1.648 inzendingen een 2,4.

Grote verschillen zitten bij de betrouwbaarheid in prijsstelling en de voerprijzen in vergelijking met andere aanbieders. Opvallend is verder bij deze tussenstand dat alle waarderingen lager zijn dan in 2020. Doordat de voerprijzen nu hoog zijn, kijken veehouders waarschijnlijk kritischer naar hun leverancier. Dat heeft ook effect op tevredenheidsscores op andere gebieden, verwacht onderzoeker Jan Geelen.


Daarbij zijn er volgens Geelen duidelijke verschillen tussen individuele voerleveranciers. Zo was er bij de vorige Voermonitor in 2020 variatie tussen onder meer kleine, grote, particuliere en coöperatieve voerproducenten. Voor dit jaar is het aantal inzendingen vooralsnog te beperkt om nu al conclusies te verbinden aan verschillen tussen leveranciers. De Voermonitor loopt tot eind april.



Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer