1 op 5 consumenten ziet in actieweek af van vlees of zuivel

1 op de 5 Nederlanders (19 procent) nam deel aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel en consumeerde minder vlees of zuivel. De actieweek werd dit jaar gehouden van 7 tot en met 13 maart.

1+op+5+consumenten+ziet+in+actieweek+af+van+vlees+of+zuivel
© Twan Wiermans

De campagne werd vijf jaar geleden opgezet om de consument te stimuleren om minder vlees te eten. Nieuw dit jaar was de toevoeging '& Zuivel'. Zo’n driekwart (73 procent) van de ondervraagde deelnemers aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel gaf aan van plan te zijn minder zuivel te eten of drinken. Bij het minderen van vlees ligt dit percentage op 87 procent.

Het onderzoek is tussen 14 en 18 maart uitgevoerd door onderzoeksbureau Blauw Research onder bijna 1.100 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Van hen had 63 procent de campagne gezien of ervan gehoord. De Nationale Week zonder vlees & zuivel werd dit jaar gesteund door 80 partners. Daaronder supermarkten, die de campagneweek aangrijpen voor reclame-acties voor vlees- en zuivelvervangers.


Hogere omzet in actieweek

In de campagneweek verdubbelde de verkoop van vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week. In volume lag de vleesverkoop in die week 8,4 procent onder het gemiddelde. De verkopen in volume van plantaardige zuivelalternatieven steeg tijdens de campagneweek dan met 28 procent vergeleken met een gemiddelde week in het jaar.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer