Promotie van tuinrozen op stoom via Roses4Gardens

Gebruik en verkoop stimuleren door rozen in tuinen en openbaar groen op de kaart te zetten. 24 kwekers en veredelaars doen het gezamenlijk in binnen- en buitenland via platform Roses4Gardens.

Promotie+van+tuinrozen+op+stoom+via+Roses4Gardens
© Twan Wiermans

Het promotieplatform is een activiteit van de Cultuurgroep voor Rozen en Rozenonderstammen onder het Anthos-secretariaat. Op dit moment nemen 24 ondernemers uit meerdere landen deel. Dit zijn kwekers en veredelaars. De website Roses4Gardens met actuele kennis en informatie vormt de basis van de promotieactiviteiten.

Promotieorganisatie iBulb voert de activiteiten uit. 'De rozenpromotie staat inmiddels stevig op de rails', laat koepelorganisatie Anthos weten. De deelnemers in de werkgroepen bepalen zelf de onderwerpen en activiteiten die nodig zijn in de sector.

Bezoek

Naast de Nederlandse, is een Engelse, Duitse en Franse taalversie Roses4Gardens in de lucht. De website heeft sinds de lancering in oktober 2018 meer dan 4.300 bezoekers getrokken. De komende tijd gaat iBulb de informatie op de site uitbreiden.

Tuinrozenpromotie staat inmiddels stevig op de rails. Deelnemers bepalen zelf de onderwerpen en activiteiten

Via Facebook en Pinterest is Roses4Gardens actief op sociale media. Sinds de start zijn elf persberichten verstuurd, met onderwerpen variërend van ‘geur in je tuin met rozen’ tot ‘voordelen moderne heesterrozen in openbare ruimte’.

Aandacht

In vier talen gingen ze naar enkele duizenden perscontacten voor de consument en de professionele markt. ‘Dit leverde veel free publicity op websites en in kranten en tijdschriften, waaronder de Duitse Garden Style, Homes & Gardens en Groen Vandaag’, stelt Anthos.

‘In 2020 staan sowieso zeven nieuwe persberichten gepland’, duidt de sectorkoepel. Regelmatig worden nieuwe sfeerbeelden van rozen aan de beeldbank toegevoegd om actualiteit na te streven.

Groei

Maar nieuwe deelnemers kan het platform nog wel gebruiken, ziet Anthos. Deelname staat daarom open voor alle ondernemers die in de keten van tuinrozen actief zijn. Ondernemers staan met een link op de website, krijgen halfjaarlijkse overzichten van de publicaties en kunnen gebruik maken van de persberichten en de beeldbank.

'Ook kunnen ze de URL van de website en het logo in de eigen communicatie gebruiken.' Wel geldt de eis dat deelnemers lid moeten zijn of worden van de Cultuurgroep. Dit kost 275 euro per jaar en daarnaast en 800 euro per jaar voor het platform. De Cultuurgroep Rozen en Rozenonderstammen is een zelfstandige Vereniging. Het secretariaat is bij koepelorganisatie Anthos ondergebracht.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer