Fruitcampagne moet kinderen aan appel en peer krijgen

Het moet voor kinderen vanzelfsprekend worden om dagelijks een appel of een peer te eten. Dat willen de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) en zes grote fruithandelspartijen.

De partijen zijn daarom gestart met campagne 'De Fruitigste'. 'Dit doen we omdat we trots zijn op wat de Nederlandse fruitteler allemaal produceert', meldt voorzitter Gerard van den Anker van de NFO.

Deze actie laat in drie korte filmpjes zien hoe je appels en peren eten nog leuker kunt maken. Nienke de la Rive Box (presentatrice Klokhuis) en Pieter Hulst (de Fruitigste ambassadeur), beiden zeer bekend onder de doelgroep kinderen van vier tot twaalf, geven het eten van fruit een leuke 'twist'.

Fruitfriet

Dat doen ze bijvoorbeeld door het maken van fruitfriet. 'Dit doen we om te laten zien dat fruit naast lekker en gezond ook leuk is', geeft Van den Anker aan. 'Je kunt met fruit veel meer, net zoals de teler laat zien dat hij veel meer doet dan alleen fruit telen. We zijn ook bezig met de natuur, biodiversiteit en insecten om plagen te bestrijden.'

Tot medio november komt er elke week een nieuw filmpje online. Deze worden zowel op YouTube als op Facebook gepromoot.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer