Europese Commissie lanceert 'Enjoy, it's from Europe'
'Enjoy, it's from Europe', met deze slogan gaat de Europese Commissie wereldwijd campagne voeren voor agrarische producten en voedingsmiddelen uit de Europese Unie (EU).
Voor de komende drie jaar is 172,5 miljoen euro begroot voor in totaal 79 promotieprogramma's. Dat maakte EU-commissaris Phil Hogan deze week bekend. De focus van de campagnes is gericht op regio's met het grootste groeipotentieel, zoals China, Japan, Canada, VS, Mexico, Colombia, Zuid-Korea, Taiwan, Zuidoost-Azië en Zuid-Azië.
Het budget gaat onder meer naar de promotie van zuivelproducten, vlees, olijf- en olijfolie, groente, fruit, brood en gebak. Italië, Frankrijk, Griekenland en Spanje hebben gezamenlijk driekwart van het totale budget voor 'eenvoudige promotieprogramma's' ontvangen. De geselecteerde programma's hebben betrekking op aanvragers uit negentien van de 28 EU-lidstaten.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Lely Splendimo 320FC
2014, € 8.850
-
T6.180 DC StageV
Gebruikt, € 144.900
-
7635
Gebruikt, € 17.500
-
Fella TH 1100 Hydro
2008, € 3.000
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %
-
Maandag13° / 9°90 %