Agrifirm wil meer kennis delen en uitwisselen
Agrifirm gaat meer en beter kennis delen en uitwisselen tussen de Nederlandse coöperatie en haar internationale dochterondernemingen.
Het zal leiden tot snellere oplossingen voor vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, bedrijfsvoering en digitalisering.
De nieuwe strategie van de Koninklijke Agrifirm Group is vrijdag gepresenteerd onder het motto Better Together. Aanleiding zijn met name de maatschappelijke uitdagingen die op de landbouw en de voedingssector afkomen.
Om de klanten daar beter bij van dienst te zijn, gaat Agrifirm meer aandacht besteden aan het vergroten van toegepaste kennis en het creëren van synergie tussen haar internationale divisies Agrifirm, Nuscience, Bonda, Oldambt, Nutral, Nutrifarma en Lusai.
Directievoorzitter Dick Hordijk stelt dat de wereld van de voedselproductie continu verandert. 'De complexiteit van de vraag naar landbouwadvies en -producten stijgt. Met de internationale Better Together-strategie speelt Agrifirm in op deze uitdagingen.'
Oplossingen bieden
De kern van de nieuwe aanpak is volgens Hordijk dat alle onderdelen van de Agrifirm Group intensiever kennis met elkaar delen. 'Daardoor zijn we in staat om versneld oplossingen te bieden aan onze klanten.'
Agrifirm ontwikkelt bijvoorbeeld programma's voor het verbeteren van het dierenwelzijn, gecombineerd met slimme voerconcepten. Daarnaast draagt de onderneming bij aan de verdere ontwikkeling van precisielandbouw, zodat het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen geoptimaliseerd en drastisch verminderd kan worden.
Sterkere marktpositie
'De combinatie van onze landbouwkennis, diervoeders en specialiteiten maakt dat we onze klanten wereldwijd innovatieve, hoogwaardige, nog beter renderende oplossingen kunnen bieden. De nieuwe strategie versterkt onze positie in de markt', stelt de directievoorzitter.
Daarbij heeft Agrifirm flinke groeiambities, niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten. De coöperatie blijft haar positie in een beperkt aantal landen versterken door het aankopen van en door strategische samenwerkingen met (keten)partners.
Impact
'We willen impact hebben op lokale voedselketens in de markten waar we een wezenlijke rol spelen, omdat we duurzame oplossingen kunnen ontwikkelen die de boeren daadwerkelijk in de praktijk kunnen toepassen', licht Hordijk toe.
'Alleen zo sluiten we aan bij maatschappelijke trends en vragen vanuit de maatschappij, supermarkten, belangenorganisaties en boeren zelf en kunnen we helpen het verschil te maken.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor, compact 2026R (HG) #27680
Gebruikt, € 28.300
-
Kubota M7131
Gebruikt, P.O.A.
-
T7.315 Heavy Duty New Generation PLM12
Gebruikt, P.O.A.
-
Strautmann HK 3 Plus
Gebruikt, € 750
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Vrijdag6° / 0°85 %
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %