Lid tevreden over FloraHolland, klant niet

Leden zijn tevreden over de dienstverlening van Royal FloraHolland en hebben vertrouwen in de organisatie. De relatie met klanten is daarentegen duidelijk minder.

Lid+tevreden+over+FloraHolland%2C+klant+niet
© FloraHolland

Dat blijkt uit het tevredenheidsonderzoek dat FloraHolland eerder dit jaar onder 580 leden en 180 klanten heeft gehouden.

Van de leden zegt 71 procent tevreden te zijn over de dienstverlening. Ze zijn vooral content met de wijze waarop de veiling hen informeert en de snelheid van betaling.

Nieuwe koers

Twee op de drie leden staan achter de nieuwe koers van FloraHolland. Daarentegen zeggen zes op de tien leden te weinig zeggenschap te hebben. Ook ziet een merendeel FloraHolland niet als de kennispartner in de sierteeltsector.

Van de klanten zegt 47 procent tevreden te zijn over de dienstverlening van de veiling. Dat resultaat ligt onder het landelijk gemiddelde voor de sector dienstverlening- en productindustrie.

Bedrijfsdoelstellingen

De mate waarin FloraHolland klanten helpt om hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren, is niet goed genoeg. Ook bij de draagkracht voor de nieuwe koers scoort FloraHolland beneden gemiddeld.

Klanten zijn ook niet tevreden over hoe FloraHolland klachten afhandelt. FloraHolland verwacht in mei bekend te maken hoe het bedrijf de relatie met klanten wil verbeteren.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer