Klant tevreden over reclamatie FloraHolland

Van de klanten van FloraHolland zegt 94 procent tevreden te zijn over het reclamatieproces bij kwaliteitsproblemen. Veel klanten blijven echter ontevreden over de wijziging van het keurbeleid bij de veiling.

Klant+tevreden+over+reclamatie+FloraHolland
© FloraHolland

Dat blijkt uit onderzoek van FloraHolland, waaraan ruim zeventig klanten meededen.

Gemak

Vooral het gemak van aanmelden, de snelheid van afhandeling en de vakkennis van de medewerker reclamatie hebben de waardering van klanten.

Veel handelaren geven aan dat ze niet al hun klachten over de kwaliteit daadwerkelijk indienen. Belangrijkste reden is dat zij het zich niet kunnen veroorloven de gehele partij terug te brengen omdat ze de bloemen of planten te hard nodig hebben.

Nooit bij reclamatie

'Daarnaast zien we dat er ook nog een groep klanten is die nooit bij reclamatie komt', zegt een woordvoerder van FloraHolland. 'Ook hun klachten zijn altijd welkom.'

In het onderzoek, dat bestond uit een enquête en een tiental diepte-interviews, was ook ruimte voor meer toelichting.

Wijziging keurbeleid

Daarin valt op dat klanten. hoewel ze tevreden zijn over de reclamatie, ontevreden zijn over de wijziging in het keurbeleid bij FloraHolland.

'De betrouwbaarheid van de kwaliteitsinformatie wordt als onvoldoende ervaren', geeft FloraHolland aan. 'Op basis van deze en eerdere signalen zijn eerder dit jaar al enkele maatregelen genomen.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer