Nederlanders hechten meer aan 'eigen' vlees
Consumenten hechten steeds meer aan de lokale herkomst van vlees. Dat blijkt uit de tweede editie van de Vion Consumer Monitor.
Nederlanders hechten ten opzichte van 2012 meer aan vlees van eigen bodem. Ook willen zij meer informatie over de herkomst van het vlees.
Uit het onderzoek, onder 1.800 consumenten, blijkt dat de consumenten positiever over vlees zijn dan het afgelopen jaar. Het aandeel consumenten dat vlees als onmisbaar onderdeel van de voeding beoordeelt is met ruim 10 procent gestegen.
Daarnaast is een stijging te zien op zowel ‘vlees is het lekkerste onderdeel van de maaltijd’ als op de stelling ‘vlees is gezond’.
Presentatie
Een overzichtelijke presentatie stuurt als sterkste bij de aankoop van vlees, op de voet gevolgd door versheid en prijs-kwaliteit van de vleesproducten.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 6135M (MD) #27504
Gebruikt, P.O.A.
-
T7.220 Auto Command CVT
Gebruikt, € 45.000
-
New Holland Tractor TS115 (MD) #687937
Gebruikt, P.O.A.
-
T6.180 DC StageV
Gebruikt, € 144.900
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %
-
Maandag13° / 9°90 %