‘Eenduidige boodschap voor Conference’

België en Nederland moeten elkaar bij de afzet van het perenras Conference zoveel mogelijk versterken, vindt Philippe Appeltans van het Verbond van Belgische Tuinbouwveilingen (VBT).

%E2%80%98Eenduidige+boodschap+voor+Conference%E2%80%99
© Vidiphoto

‘Het is belangrijk dat Nederland en België in de afzet eenzelfde boodschap communiceren over de unieke eigenschappen van Conference’, aldus Appeltans. De algemeen secretaris van het VBT verzorgde gisteren een inleiding over de marktpositie van het perenras tijdens de jaarvergadering van de NFO op de Floriade in Venlo.

‘Conference is knapperig, fris en lekker zoet van smaak. Bovendien is de peer jaarrond beschikbaar’, vertelt Appeltans. Nederland en België zijn beiden goed voor 75 % van de productie van Conference in de EU.

Promotiecampagne

Waar mogelijk moeten beide landen elkaar in de afzet versterken. Dat kan zijn op nieuwe markten of op groeimarkten. Goed voorbeeld van de samenwerking is de promotiecampagne voor Conference die momenteel met steun van EU-gelden draait in Duitsland.

Appeltans waarschuwt ervoor dat Nederlandse en Belgische telers samen verantwoordelijk zijn voor de imago van Conference. ‘Sorteren op het randje is dodelijk en trekt ook de prijzen van goede partijen naar beneden. Conferencetelers moeten individueel belang ondergeschikt maken aan collectief belang.’

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer