Timo Hoogeboom zwaait af bij HAK

Timo Hoogeboom treedt op 1 september af als directeur van conservenfabrikant HAK en Neerlands Glorie Groenten & Fruit (NGG&F). Hij wordt opgevolgd door Nicole Freid, nu verantwoordelijk voor marketing en innovatie bij HAK.

Timo+Hoogeboom+zwaait+af+bij+HAK
© HAK

Hoogeboom wist de afgelopen elf jaar HAK succesvol om te bouwen van een traditioneel groenteconservenbedrijf dat groente verkocht voor agf-maaltijden, naar een moderne Europese speler die groenten in stazakken en koelverse producten verkoopt.

Freid werkt al ruim tien jaar bij HAK als directeur marketing en innovatie. Zij werkte het afgelopen decennium al samen met Hoogeboom aan de langetermijnstrategie van HAK. Mijlpalen waren de oprichting van HAK Fresh, de ontwikkeling van de stazak, de overname van Four Seasons Foods en de groei van HAK in Duitsland. Als hoogtepunt noemt het bedrijf in het Brabantse Giessen het behalen van de B corp-certificering eerder dit jaar.


Volledig biologisch

De aankondiging van HAK begin dit jaar om over vijf jaar alleen nog biologische groente te verwerken, staat nog steeds overeind. 'De uitgesproken ambitie om over te gaan naar 100 procent biologisch voor de Nederlandse teelt in 2027 is een stevige uitdaging', zegt Freid. 'Maar die ga ik graag aan samen met de andere collega's bij HAK en NGG&F.'


Naast haar werk bij HAK is Freid al jaren actief als bestuurder bij de Bond van Adverteerders. Eerder deed ze ervaring op als marketeer bij bekende A-merken, waaronder Mars, Spadel en Beiersdorf. Freid studeerde aan de International School of Economics in Rotterdam en de Ecole Supérieure de Commerce de Bordeaux.

Lees ook

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer