Albert Heijn zet nieuwe stap tegen voedselverspilling

Supermarktketen Albert Heijn introduceert een nieuw concept om voedselverspilling terug te dringen: AH Overblijvers. Het verkopen van producten die aan het einde van de dag overblijven en een naderende houdbaarheidsdatum hebben of uit het assortiment gaan, moet uiteindelijk 4,5 miljoen kilo extra voedsel besparen.

Albert+Heijn+zet+nieuwe+stap+tegen+voedselverspilling
© Thierry Schut

Het nieuwe concept is een van de manieren waarop Albert Heijn 50 procent minder voedsel wil verspillen in 2030 ten opzichte van 2015. 'Elke kilo verspild voedsel is er één te veel. Dit is niet alleen zonde van het eten en de energie die erin is gestopt om het product te maken, het heeft ook een negatief effect op het klimaat', meldt Henk van Harn, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn.

Een van de AH Overblijvers-pakketten is het Groente- & Fruitzakje. Voor 1 euro kopen klanten een herbruikbaar verszakje gevuld met groente en fruit, zoals appels, mandarijnen of courgettes, dat iets rijper is of een plekje heeft. Op jaarbasis moet dit 3,5 miljoen kilo groente en fruit van verspilling redden.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer