Bloemen blijven ook na corona populair

Consumenten verwachten na de coronacrisis vaker bloemen en planten te blijven kopen. Dat blijkt uit onderzoek van Bloemenbureau Holland dat is uitgevoerd in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Bloemen+blijven+ook+na+corona+populair
© Twan Wiermans

Daarmee zetten zij de trend voort van tijdens de pandemie. Toen kochten consumenten vaker sierteeltproducten dan in de periode voor de coronacrisis. Door corona zijn consumenten gaan inzien dat planten het huis en de thuiswerkplek aangenamer maken.

Bij de start de pandemie besefte 50 procent van de respondenten dit, twee jaar later 68 procent. De waardering voor bloemen is ook gegroeid, van 50 procent twee jaar geleden naar 67 procent nu.


Thuiswerken blijft

Bloemenbureau Holland voorziet dat de waardering hoog blijft, omdat uit de enquête ook naar voren is gekomen dat 45 procent van de ondervraagde consumenten thuis blijft werken. Daarnaast besteden meer consumenten aandacht aan hun tuin en balkon. Aan het begin van de pandemie gaf 40 procent aan dit te doen, terwijl het percentage momenteel op 48 ligt.

Het onderzoek van Bloemenbureau Holland was de laatste in een serie van vijf naar aanleiding van corona. Het valt het bureau op dat bloemen en planten populair blijven, ondanks de onzekere financiële toekomst.

Het volgende onderzoek van Bloemenbureau Holland gaat over het effect dat de hoge inflatie en het afnemende consumentenvertrouwen hebben op de aankoop van sierteeltproducten.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Maandag
    13° / 13°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    15 %
  • Woensdag
    9° / 5°
    95 %
Meer weer