Veiling Rhein-Maas start proef digitaal klantenportaal

De Duitse bloemenveiling Rhein-Maas start in april met een proef van het digitale klantenportaal. Hiermee wil de veiling inspelen op de onlinebehoeften van klanten en investeert zij in de digitale toekomst van de marktplaats.

Veiling+Rhein%2DMaas+start+proef+digitaal+klantenportaal
© Veiling Rhein-Maas

Vorig jaar werd groen licht gegeven voor de ontwikkeling van het klantenportaal. 'Het zal onze klanten en ons in staat stellen om sneller en doelgerichter te werken', schrijft Veiling Rhein-Maas op zijn website. 'De 'single-sign-on'-login voor dit klantenportaal zal in de toekomst via onze website gaan.'

Klanten hebben dan toegang tot de digitale inkoopkanalen en andere onlinediensten van de veiling waarvoor zij zich niet steeds opnieuw hoeven aanmelden. Eén keer inloggen is voldoende. Dit moet het voor klanten nog makkelijker maken om de diverse producten van aanvoerders in te kopen.


Selfservice

Veiling Rhein-Maas is ervan overtuigd dat selfservice het gebruiksgemak van klanten verhoogt. Ook kunnen ze bijvoorbeeld zelf facturen inzien. Tegelijkertijd maakt het klantenportaal het werk voor de collega's van de veiling ook gemakkelijker, doordat veel zaken zelf opgevraagd kunnen worden en er bijvoorbeeld maar één keer geactiveerd hoeft te worden.

Zo'n dertig klanten gaan vanaf 1 april het portaal in een pilotomgeving testen. Met behulp van de feedback van deze testers worden de functies en de werking van het klantenportaal gefaseerd geoptimaliseerd.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Maandag
    13° / 13°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    15 %
  • Woensdag
    9° / 5°
    95 %
Meer weer