Bram Timmers: 'Nieuw label Vekabo moet jonge gezinnen trekken'
Vereniging Kampeerboeren (Vekabo) lanceert een nieuw label 'In het Groen'. De vereniging hoopt hiermee meer jonge gezinnen naar de plattelandsaccommodaties te trekken, stelt marketing- en communicatiemanager Bram Timmers.
Waarom laten jullie de naam Vekabo na meer dan veertig jaar los?
'De naamsbekendheid van Vekabo is relatief laag bij consumenten. De wat jongere doelgroepen zegt het niets, terwijl die doelgroep groeiende is. De naam Vereniging Kampeerboeren dekt al lang de lading niet meer. We zijn niet alleen een vereniging voor eigenaren van kleine campings, maar ook voor andere plattelandsaccommodaties als vakantiehuizen, B&B's en groepsaccommodaties.'
Op onze nieuwe website inhetgroen.nl willen we meer inspiratie bieden en we gaan gericht adverteren via Google
Welke doelgroep willen jullie binnenhalen?
'Wij mikken meer op jonge gezinnen. Zij hebben Nederland in de coronacrisis ontdekt. Deze doelgroep is meer en meer op zoek naar kleinschaliger plekken met rust, groen en aandacht waar een echt verhaal is te vinden. Waar ze gastvrij worden onthaald en geen nummer zijn met een sleutel.'
Hoe gaan jullie deze mensen bereiken?
'We willen meer inspiratie bieden. Met name via de nieuwe website inhetgroen.nl, maar bijvoorbeeld ook door gericht te adverteren, zoals via Google. De beschikbaarheid van campings en accommodaties is op onze nieuwe site te zien. Dat zorgt voor een stuk gemak. Wij onderzoeken ook de mogelijkheden voor een consumentenlidmaatschap.'
Hoe pakken jullie de ledenwerving op?
'We gaan ons meer richten op regio's waar we nog niet goed zijn vertegenwoordigd, bijvoorbeeld Noordoost-Nederland en Zuid-Limburg. In die regio's is ook veel aanbod.
'Bovendien hopen we het lidmaatschap aantrekkelijker te maken door meer kennis te delen. Met de nieuwe website verwachten we ook voordelen voor onze leden te behalen. Zij kunnen daardoor efficiënter werken.'
Hoeveel nieuwe leden verwachten jullie te trekken?
'Dat weten we niet. De afgelopen drie jaar daalde het aantal leden met 15 tot 20 procent naar 730. Deze trend gaat gelijk op met het stoppen van agrarische bedrijven. Leden stopten vanwege gebrek aan opvolging. Maar ze bedankten ook voor het lidmaatschap omdat onze website weinig voor hun bood.'
Waarom maakt Vekabo nu pas een digitaliseringsslag?
'Wij zijn geen bedrijf met veel budget. Wij zijn een vereniging. Dit soort processen vergt tijd. Vooral voor kleine campings is het tonen van de beschikbaarheid iets nieuws.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 5095M (MG) #687878
Gebruikt, P.O.A.
-
Evers Forest 11-303-2R62
Gebruikt, P.O.A.
-
Volumebak 150 cm euro aansluiting
Gebruikt, € 985
-
Lemken Ploeg Vari-Opal 7 (MM) #510226
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Vrijdag6° / -2°85 %
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %