Sierteeltcampagne 'Fill the distance with beauty' van start

De door de sierteeltsector eerder aangekondigde grote consumentencampagne 'Fill the distance with beauty' is deze week van start gegaan in drie landen tegelijk: Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Op 21 september is de lancering in Duitsland.

Sierteeltcampagne+%27Fill+the+distance+with+beauty%27+van+start
© Joost van Winsen

In de betrokken landen worden ansichtkaarten, vloerstickers, speciaal boeketlint en media-uitingen verspreid, in samenwerking met partners als VBW, Waterdrinker, Landgard en Fleurop posters.

In Nederland wordt een coronaproof pr-actie uitgerold voor consumenten, influencers en journalisten. De verwachting is dat dit veel aandacht krijgt in de pers en op social media, zegt Simone Dussine, Country manager Nederland van Bloemenbureau Holland.


Boost verkoopkanalen

'Op deze manier geeft Bloemenbureau Holland deze verkoopgerichte campagne een extra boost, door zichtbaarheid in de verkoopkanalen', aldus Dussine.

We roepen mensen op om de leegte tussen ons te zien als een ruimte waar mooie dingen kunnen bloeien

Simone Dussine, Country manager Nederland van Bloemenbureau Holland

In Nederland wordt samen met de VBW een winactie georganiseerd. Bloemisten geven ansichtkaarten weg met alle foto's van de campagne. Hierop staat een wincode, waarmee de consument kans maakt op een boeket of plant ter waarde van 30 euro.

In Duitsland organiseert Fleurop een soortgelijke winactie. Er is ook campagnemateriaal te downloaden in het Deens, Italiaans, Pools, Russisch, Spaans en Zweeds, laat Dussine weten.


Nadeel bezien als voordeel

Totdat er een covid 19-vaccin is ontwikkeld, moeten de inwoners van de EU-landen zich blijven houden aan de normen voor sociale afstand. 'Maar in plaats van ons hierdoor te laten verdelen, moedigen we mensen aan om deze afstand met schoonheid te vullen.' Zo luidt de onderbouwing van Bloemenbureau Holland voor de nieuwe internationale bloemen- en plantencampagne, ontwikkeld in samenwerking met de sector.

De actie wordt onder meer uitdragen via de consumentenmerken Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl.

De campagne wil de verplichte corona-afstand belichten als iets dat mensen eigenlijk dichter bij elkaar kan brengen, licht Dussine toe. 'We roepen mensen op om de leegte tussen ons te zien als een ruimte waar mooie dingen kunnen bloeien.'


Schoonheid in veel talen

Bloemenbureau Holland wil consumenten aanmoedigen om de emotionele leegte tussen dierbaren op te vullen met schoonheid, door planten en bloemen te geven. En zo elkaar te inspireren om de wereld in deze tijden een stukje mooier te kleuren, legt Dussine uit.

Het thema van de campagne is 'Fill the distance with beauty'. In het Nederlands is de campagneregel 'Vul de afstand met schoonheid', met de hashtags VulDeAfstand en FillTheDistanceWithBeauty voor social media.




Veel rassen betrokken

De campagnematerialen, zoals posters, beelden en video-animaties, zijn te downloaden om in te zetten in eigen social media- en verkoopkanalen. Veel verschillende bloemen, kamerplanten en buitenplanten spelen de hoofdrol in de uitingen.

'Door de downloadbare middelen te gebruiken in combinatie met #VulDeAfstand en #FillTheDistanceWithBeauty, worden zoveel mogelijk mensen aangemoedigd de fysieke en emotionele afstand met de schoonheid van bloemen en planten te vullen', hoopt de sierteeltsector.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / -2°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer