Bloemenbureau Holland stopt maandcampagnes
Bloemenbureau Holland (BBH) zet een punt achter de campagne 'Woonplant van de Maand'. Ook de 'Bloemenagenda' en de 'Tuinplant van de Maand' stoppen.
Daarvoor in de plaats komt BBH twee keer per jaar met bloemen- en plantencollecties, die zijn gebaseerd op de trends van dat moment. Deze collecties kunnen een langere periode worden gebruikt, bleek tijdens de woensdag in Naaldwijk gehouden bijeenkomst waarin BBH haar plannen voor 2020 en 2021 bekendmaakte.
Vijftien jaar
BBH gebruikte al vijftien jaar de maandcampagnes voor bloemen, kamerplanten en tuinplanten. 'Er is steeds minder belangstelling voor', zegt Esther de Waard, manager strategie en campagne bij BBH. Ook de Duitse campagne 'Bodenfrostfreitag' gaat op de schop. Deze tuinplantencampagne, waarin de consument duidelijk wordt gemaakt wanneer planten naar buiten kunnen zonder hinder te hebben van vorst, bracht niet het gewenste resultaat.
BBH houdt de komende jaren vast aan de twee belangrijkste promotiecampagnes 'We hebben meer bloemen nodig' en 'Bedankt plant' die respectievelijk pieken in het voorjaar en najaar.'
De vier kernlanden - in volgorde van belangrijkheid Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Nederland - blijft ook gehandhaafd. Bij de promotie richt het bureau zich meer op wat in het vakjargon de 'creatieve cultuurliefhebber' heet. Dit type consument besteedt verhoudingsgewijs veel geld aan bloemen en planten. Volgens BBH valt bij deze groep nog winst te behalen.
Marketingportaal
BBH heeft voor niet-kernlanden een marketingportaal in het leven geroepen. 'Hierop staat mediamateriaal zoals video's, foto's en pointofsale-materiaal, in tien talen', aldus Dennis van der Lubbe, directeur van BBH.
Volgens het promotiebureau zijn kamerplanten en tuinplanten gestegen in de ranglijst van belangrijkste cadeaus. Snijbloemen staan daarin op de eerste plaats, kamerplanten op de vijfde en tuinplanten op de tiende. BBH heeft 38 kanalen waarop zij promotiemateriaal plaats. Verder werkt het bureau samen met andere partijen om de bekendheid van bloemen en planten te vergroten.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Claas VOLTO 1320T
Gebruikt, P.O.A.
-
Kuhn Schudder GF 13003T (MG) #25408
Gebruikt, € 36.000
-
onbekend stoppelploeg
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6R 155 (SB) #31665
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Vrijdag6° / -2°85 %
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %