Friesland zet eigen kaasmeisje in

Friesland zet een eigen kaasmeisje in om het bezoek aan producenten van regionale producten en de voorkoop ervan te bevorderen.

Friesland+zet+eigen+kaasmeisje+in
© Bron: Friesland Holland

Streekproducten hebben volgens het bureau voor toerisme van Friesland potentie om de topattractie van de provincie te worden.

Het kaasmeisje, Frau Wietske genaamd, is het zusje van het Hollandse kaasmeisje Frau Antje. Haar taak is om Chinezen, maar vooral Duitsers naar de provincie te lokken.

Bureau voor toerisme Friesland

Directeur Albert Hendriks van het bureau voor toerisme Friesland: 'Er zijn veel kleine samenwerkingsverbanden van producenten, zoals Waddengoud en Wâldpyk, maar die focussen zich niet op buitenlanders'.

De websites van de vele stichtingen die de producten van hun leden promoten zijn alleen in het Nederlands, geeft Hendriks aan.

'Door middel van een internationale website, magazine en een overzichtskaart met alle producenten van regionale producten willen we extra toeristen lokken.'

Culturele hoofdstad van Europa

Frau Wietske figureert ook in de campagne van Leeuwarden Friesland 2018 voor de promotie van Leeuwarden als culturele hoofdstad.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer