Intake Q-support professioneel

Bij het inrichten van de intakegesprekken van Q-koortspatiënten wordt gebruik gemaakt van een professionele aanpak. Intaketeams van een ervaringsdeskundige en iemand van maatschappelijk werk gaan samen op pad. Twee instellingen voor het maatschappelijk werk, Juvans uit Den Bosch en Aanzet in de regio Uden, helpen hierbij.

Intake+Q%2Dsupport+professioneel
© ANP

Voor Annemieke de Groot,directeur van Q-support, lag het voor de hand de intakeprocedure samen met maatschappelijk werk in te richten. 'Deze organisaties beschikken over veel kennis, goed gekwalificeerde mensen die ervaring hebben met een grote diversiteit aan hulpvragen en die de sociale kaart uitstekend kennen.'

Joep Verhoeven van Juvans beaamt dit: 'Wij beschikken over ruime kennis en ervaring in de psychosociale hulpverlening. Daar hebben veel van de vragen van Q-koortspatiënten betrekking op.'

'Ook juridische kennis hebben wij in huis. En als het nodig is kunnen wij heel snel schakelen naar andere disciplines, we kennen de weg naar de instanties, ook in de 1e en 2e lijn', vult Thérèse Greidanus aan.

Intaketeams

De Groot: 'Mensen willen dus niet alleen advies en ondersteuning, maar allereerst en vooral worden gehoord. Vandaar dat we hebben besloten de intake door een professional van maatschappelijk werk en een ervaringsdeskundige uit te laten voeren. De ervaringsdeskundige weet wat het betekent om Q-koorts te hebben en kan als geen ander een luisterend oor bieden. Vervolgens komt de hulpvraag aan bod, die dan met name door de professional wordt opgepakt en geanalyseerd. Dan volgt het begeleidingstraject. Gezien de diversiteit aan vragen, is dat echt maatwerk per patiënt.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer