Kom in de Kas zoekt nieuwe wegen

Het tuinbouwevenement Kom in de Kas staat onder druk. ‘We moeten nog meer samenwerken met bedrijven', geeft voorzitter Aad van der Wilt aan.

Kom+in+de+Kas+zoekt+nieuwe+wegen
© Kom in de kas

Dit weekend staan bij 200 glastuinders, verdeeld over 23 regio’s in tien provincies, de deuren open voor het publiek. Jaarlijks trekt het evenement zo’n 200.000 mensen.

Zorgen over voortbestaan

Van der Wilt maakt zich zorgen over het voortbestaan. Inmiddels moet de organisatie het voor het tweede jaar zonder steun van het Productschap Tuinbouw doen.

‘Voorheen had je een potje van 4 ton, daarmee kon je het evenement goed organiseren en de regio’s ondersteunen met promotiemateriaal en reclame.’

60.000 euro minder

Dit jaar is er nog maar 265.000 euro te besteden, dankzij sponsoren Floraholland, Rabobank, Interpolis, Dutch Producers Associaton en telersverenigingen HarvestHouse, Coöperatie Door en Fresh Produce Growers. ‘Dat is alweer 60.000 euro minder dan vorig jaar.’

Om die dalende trend te buigen zoekt de organisatie naar vernieuwing en bezuiniging. ‘We maken dit jaar geen radioreclame meer, maar zetten vooral in op huis-aan-huisbladen en social media. Dat heeft een beter bereik’, stelt Van der Wilt.

Verder kunnen groepen in sommige regio’s al het hele jaar boeken voor een Kom in Kas-bezoek.

· Lees meer hierover deze zaterdag in Nieuwe Oogst

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer