Duitse supers starten lokaal herkomstlabel

Duitse consumenten krijgen meer inzicht in de herkomst van hun levensmiddelen. Supermarkten Lidl, Edeka en Rewe willen daarmee de meerwaarde van lokale producten vermarkten.

Duitse+supers+starten+lokaal+herkomstlabel
© Edeka

Via een nieuw label op de verpakking kunnen consumenten in één opslag zien wat de oorsprong van de belangrijkste ingrediënten is en de plaats van vervaardiging.

De Duitse supers willen daarmee de herkomst van levensmiddelen meer transparant maken en tegemoet komen aan de groeiende vraag naar lokaal geproduceerde producten.

Meer betalen

Uit onderzoek blijkt ook dat consumenten bereid zijn meer te betalen voor producten uit de regio. Er zit meer beweging in het vermarkten van regionale producten.

In het Europees Parlement werd eerder deze maand een voorstel aangenomen om regiomerken te versterken. Dat zou moeten helpen om de plattelandseconomie in Europa verder te ontwikkelen.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer