EU schroeft promotiebudget fors op

De Europese Commissie wil in de komende zeven jaar het promotiebudget voor landbouwproducten verdriedubbelen tot 200 miljoen euro in 2020.

EU+schroeft+promotiebudget+fors+op
© Ella Tilgenkamp

Opkomende markten bieden kansen voor Europese landbouwproducten, vindt landbouwcommissaris Dacian Ciolos van de Europese Unie (EU).

Hij verhoogt daarom het promotiebudget van 61,5 miljoen euro in 2014 tot 200 miljoen euro in 2020. Lidstaten moeten wel de helft co-financieren.

Toegevoegde waarde

De EU exporteerde in 2012 voor 114 miljard euro aan landbouwproducten. Tweederde daarvan is afkomstig van eindproducten met toegevoegde waarde. Ciolos wil dat landen meer gaan samenwerken bij het promoten.

Ook zouden productgroepen door landen gezamenlijk onder de aandacht kunnen worden gebracht in landen buiten de EU. Daarvoor zou de slogan ‘Enjoy, it’s from Europe' moeten worden gebruikt.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    65 %
Meer weer