Het Platteland bundelt initiatieven

De nieuwe netwerkorganisatie Het Platteland wil boer-burgerinitiatieven bundelen. Om te beginnen via social media als Twitter, Facebook en LinkedIn.

Het+Platteland+bundelt+initiatieven
©

Het Platteland is ontstaan om het imago van boeren en tuinders te verbeteren. 'Daarin is een actieve rol voor de boeren en tuinders zelf weggelegd: proactief richting burgers, met name jongeren tussen 20 en 35 jaar in de stad', zegt aanjager en voorzitter van Stichting Het Platteland Ad Merks.

'We proberen de doelgroep te bereiken door 'vrienden' te maken via social media, waarbij het accent op Facebook en Twitter ligt. In combinatie met bestaande initiatieven en open dagen als de zicht- en Rondeelstallen en open dagen als 'Kom in de Kas' en 'Stap in de Stal' willen we positieve publiciteit genereren waarbij de verhalen van boeren en tuinders centraal staan', aldus de voorzitter van de stichting.

Open dagen

'Of het slaagt, moet nog blijken', zegt Merks. 'In ieder geval geven we er veel ruchtbaarheid aan en haken we actief in op bestaande initiatieven, zoals de open dagen van FrieslandCampina, Albert Heijn en wie weet in de toekomst Vion. We gaan niet zelf het wiel uitvinden. Het accent ligt op het breder uitdragen van bestaande initiatieven.'

'We hoeven ook geen open dagen te organiseren, want dat doen de sectoren zelf al. Wij willen aanjagen, via social media en in regionale bladen. Wel kijken wij naar discussiebijeenkomsten of ontmoetingssessies voor onze eigen volgers, binnen onze eigen community. Maar dat is nog niet ingevuld.'

• Lees het hele interview deze week in Nieuwe Oogst, edities LTO Noord

Bekijk meer over:

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    65 %
Meer weer