Consument besteedt meer aan tuin
De omzet in tuinartikelen (inclusief tuinmeubelen) is de eerste 6 maanden van 2011 met € 2,3 miljard 3% hoger dan in 2010. De groei is vooral veroorzaakt door het groot onderhoud.
Dat wijst onderzoek in opdracht van Tuinbranche Nederland, Plant Publicity Holland en Productschap Tuinbouw uit.
Tuincentra vormen voor tuinartikelen veruit het grootste verkoopkanaal. Ze leveren wel iets aan marktaandeel in (-0,4%) ten opzichte van andere kanalen. Internet verzorgt inmiddels bijna 7% van de totale omzet en lijkt bezig aan een onstuitbare opmars.
Meerjarig
Meerjarige planten waren in trek. De omzet pluste met 6% tegenover dezelfde periode van 2010. Bij de eenjarige tuinplanten steeg de omzet met 2%.
Voor tuinplanten is het tuincentrum het favoriete aankoopkanaal met een marktaandeel van 65%. Vorig jaar was dit nog 67%. Ook de afzet van bloembollen, zaden en potten en vazen is een omzetstijging waar te nemen die vooral te danken geweest aan de tuincentra.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
GA4101GM
Gebruikt, € 1.950
-
Claas Tractor Arion 410 (LH) #479315
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor 5315 (WD) #47552
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (SB) #49806
Gebruikt, € 3.289
Vacatures
Accountmanager Binnendienst
AgriPers - Wageningen
Proefveldmedewerk(st)er
Corteva agrisciences - NL
Weer
-
Donderdag7° / 3°10 %
-
Vrijdag4° / -1°10 %
-
Zaterdag5° / -2°5 %