Sierteeltsector actief aan de slag met gerichte communicatie

Bloemenbureau Holland meldt dat de eerste communicatiecampagne gericht op consumenten resulteerde in een bereik van ruim een half miljoen mensen. Die hebben in totaal bijna 1,5 miljoen keer een uiting bekeken. De campagne is de eerste stap in gerichte communicatie vanuit de sierteelt.

Sierteeltsector+actief+aan+de+slag+met+gerichte+communicatie
© VidiPhoto

In de online campagne kregen Nederlandse consumenten een kijkje achter de schermen bij drie plantenkwekers. Niet alleen is te zien hoe de kwekers hun planten laten groeien, ook geven zij de consument verschillende tips voor het verzorgen van de planten.

'De berichten en filmpjes moeten verrassen en informeren', geeft Bloemenbureau Holland aan. 'Het zijn verhalen over kweken met aandacht voor mens en milieu en over de passie van de makers en verkopers. Deze verhalen dragen bij aan een positief imago van de sector.'


Langetermijnstrategie

Deze campagne was de eerste stap in gerichte communicatie vanuit de sierteeltsector. Inmiddels wordt gewerkt aan een vervolg en een langetermijnstrategie. Ook die communicatie zal weer online plaatsvinden. 'Online communicatie heeft als voordeel dat de resultaten snel beschikbaar zijn. Dat maakt het voor ons mogelijk snel te evalueren, meer inzichten te krijgen in de behoeftes van de consument en de content continu te verbeteren', aldus Bloemenbureau Holland.

De komende periode wordt een klankbordgroep met kwekers en handelaren samengesteld om mee te denken over communicatiethema's en creatieve concepten.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    65 %
Meer weer