Rosa Rosy Boom Colour Change wint Show Your Colours Award
Het concept Rosa Rosy Boom Colour Change van Diderk Heinje Pflanzenhandelsgesellschaft in het Duitse Edewecht heeft donderdag tijdens de IPM Essen de Show Your Colours Award gewonnen. 'Een makkelijke en gezonde struik en tegelijkertijd een fantastisch cadeauartikel', stelt jurylid Eva Kähler-Theuerkauf.
Volgens de jury heeft de winterharde plant een bijzonder kleurverloop van rood naar paars en is deze langbloeiend. 'Het is een cadeau dat jaren kan blijven staan.' Ook het simpele marketingverhaal spreekt zowel de vakjury als de publieksjury aan. 'Storytelling hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. Hier is juist gekozen voor de simpele aanpak en dat werkt', vindt jurylid Remy Steijger van Captains. Sebastian Heinje van de Duitse handelskwekerij nam de grote zilveren trofee donderdag in het Duitse Essen in ontvangst.
De tweede prijs ging naar Pick-&-Joy, ingezonden door het Nederlandse bedrijf Vreugdenhil Young Plants. Pick-&-Joy is een kleine groenteplant. Direct na aanschaf kan de consument de groenten van het boompje plukken en consumeren. 'De naam zegt alles. Dat is goede marketing', stelt Steijger. 'Door de consument te laten eten van de plant, wordt daarnaast een verbinding met de teler gelegd.'
Rododendron Grazeasy van het Duitse Inkarho werd bekroond met de derde plaats. Deze variëteit van de rododendron staat erom bekend dat hij goed gedijt in losse tuingrond en gemakkelijk is te onderhouden. Maar dat is niet waar de jury het meest van gecharmeerd was. 'De marketing via sociale media is uitstekend. Dat is dé reden dat deze plant de derde plaats heeft verdiend', licht Steijger toe.
Verhaal achter het product
De Show Your Colours Award is een samenwerking tussen Messe Essen en Bizz Communications. De award is dit jaar voor de zesde keer uitgereikt. De prijs richt zich op het verhaal achter de plant en op welke manier die de meerwaarde van de plant tot uiting brengt. 'Het is niet genoeg om simpelweg een plant in het schap te zetten om de consument aan te zetten tot kopen. Met een meerwaarde in de vorm van een label, een mooie pot, een slim concept of gewoon door informatie over de plant te geven, kan aandacht worden getrokken', verklaart Kähler-Theuerkauf.
De andere genomineerden waren Buddleja davidii Summer Kids, Campanula portenschlagiana Ambella Pink, Hydrangea macrophylla Dolly Buster, Miscanthus giganteus Eco2Grass, rododendron azalea StarStyle Pink, azalea StarStyle Lila en azalea StarStyle White, Rosa Climbing Garden Beautie, Rubus idaeus Raspbeary, Sempervivum Chick Charms en Wonder Tree.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Valtra N 175 direct met RKT- GPS
Gebruikt, P.O.A.
-
Walker MT25I-32
2018, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6215R (WD) #31146
Gebruikt, P.O.A.
-
Massey Ferguson 8S.225 Dyna E-Power Exclusive
2022, € 140.000
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Vrijdag6° / 0°85 %
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %