Plantion wil digitaal groeien

Bloemenveiling Plantion wil doorgroeien naar een moderne 24 uursmarktplaats waar jaarlijks 10 procent meer handel wordt omgezet. Dat heeft het bestuur woensdagavond bekendgemaakt tijdens de algemene ledenvergadering.

Plantion+wil+digitaal+groeien
© Plantion

De leden stemden unaniem in met de middellangetermijnplannen van de bloemenveiling in het Gelderse Ede. 'De plannen liggen klaar voor het ontwikkelen van nieuwe digitale en logistieke diensten, moderne informatie- en communicatietechnieken en meer capaciteit', aldus algemeen directeur André van Kruijssen van Plantion.

In een snelgroeiende digitaliserende wereld is de rol van Plantion in de handelsketen geen vast gegeven, weet Kruijssen. 'Daarom moet elke klant 24/7 kunnen kiezen uit een brede menukaart van fysieke en online producten en diensten. Het is aan de klant om te gebruiken wat hij wil.'

Plantion werkt toe naar een situatie waarin klanten op elk moment gebruik kunnen maken van transactievorming, logistieke dienstverlening, distributie en vervoer. Daarnaast wil de bloemenveiling moderne technologie inzetten om informatie over commerciële, financiële en logistieke diensten direct online beschikbaar te stellen. Ook streeft Plantion naar een energieneutrale bedrijfsvoering en het gebruik van meermalig fust als duurzame transportverpakking.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Maandag
    12° / 11°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    15 %
  • Woensdag
    9° / 5°
    95 %
Meer weer