FrieslandCampina past bedrijfsstructuur aan
FrieslandCampina gaat in het kader van de op 10 november aangekondigde reorganisatie ook de interne bedrijfsstructuur aanpassen. Daardoor vallen er 55 arbeidsplaatsen weg in de verschillende businessgroups.
Een en ander werd meegedeeld door CEO Hein Schumacher en CFO Jaska de Bakker tijdens de ledenraadsvergadering die vandaag,15 december plaatsvond.
Nieuwe bedrijfsonderdelen
Zo worden er in 2021 twee nieuwe bedrijfsonderdelen gevormd. Allereerst FrieslandCampina Professional, dit onderdeel zal verantwoordelijk zijn voor alle hoogwaardige business-to-business. Daarbij gaat het om out-of-home- en foodserviceactiviteiten.
Als gevolg hiervan zullen de ‘Food & Beverage’ activiteiten van de businessgroup FrieslandCampina Ingredients overgaan naar FrieslandCampina Professional. Dit is nodig om de bedrijfsstructuur te optimaliseren, de focus te vergroten en overheadkosten structureel te verlagen, aldus Schumacher de De Bakker.
Voor de dierenvoedingsbusiness van FrieslandCampina Ingredients zal actief naar een strategische partner worden gezocht.
Bulkzuivel
De huidige businessgroup Dairy Essentials zal in 2021 transformeren tot een gespecialiseerde tradingbusiness, FrieslandCampina Trading. Dit bedrijfsonderdeel zal zijn toegespitst op het winstgevend verhandelen van bulkzuivelproducten zoals boter, kaas en melkpoeder.
Zijerveld Kaas in Bodegraven, dat nu nog onder Dairy Essentials valt, zal worden samengevoegd met de andere kaasactiviteiten van de onderneming in de businessgroup Consumer Dairy. De business-to-businessactiviteiten van Dairy Essentials kaas, boter en melkpoeder zullen naar FrieslandCampina Professional gaan.
Arbeidsplaatsen weg
Deze aanpassingen in de bedrijfsstructuur betekenen dat er 55 arbeidsplaatsen in de businessgroups zullen vervallen. De medewerkers zijn over de plannen geïnformeerd en de betrokken ondernemingsraad is om advies gevraagd.
Nieuwe strategie
Ten slotte lanceerde FrieslandCampina zijn vernieuwde duurzaamheidsstrategie: ‘Nourishing a Better Planet’. Met deze strategie focust de onderneming op zes ambities: betere en betaalbare voeding; betere inkomsten voor boeren, beter klimaat, betere natuur, betere verpakkingen en betere inkoop van duurzame grondstoffen.
De onderneming wil ervoor zorgen dat duurzaamheid nog beter wordt verankerd in zijn merken en producten zoals via het ‘On the way to PlanetProof’-keurmerk nu ook al gebeurt.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Fendt 716 Vario
2001, P.O.A.
-
Kubota M110GX
2014, € 38.000
-
Claas Arion 470 Cis
Gebruikt, P.O.A.
-
Kverneland Ploeg 150B (LH) #24133
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Zaterdag4° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°85 %
-
Maandag13° / 9°90 %