Krachtig mediaoffensief voor verkoop snijtulpen

Tulpen Promotie Nederland (TPN) voert een extra promotiecampagne richting de consument. De actie heeft te maken met de coronavirus en met Pasen.

Krachtig+mediaoffensief+voor+verkoop+snijtulpen
© TPN/De Grote Tuinverbouwing

TPN-voorzitter Arjan Smit: 'Na de sterke start van het seizoen met Nationale Tulpendag geven we de komende periode met deze campagne extra verkoopondersteuning aan bloemisten, supermarkten en marktkramen.' Het tulpenseizoen duurt tot half mei.


In maart en april verschijnen in dagbladen, lokale nieuwsbladen en grote publieksbladen als Vriendin en Margriet artikelen over de tulp als ideale paasbloem. Daarmee worden op voorhand miljoenen mensen bereikt.

Influencers

TPN heeft tevens samenwerkingen met influencers opgezet. Vanaf 23 maart laten zij zien hoe tulpen hun interieur in paassfeer brengen. Het aantal volgers van de influencers met verschillende interieurstijlen varieert van 15.000 tot ruim 170.000.

Tulpen in veel verschillende kleuren en vormen zijn eveneens te zien in de tv-programma's Eigen Huis & Tuin (28 maart op RTL 4) en De Grote Tuinverbouwing (28 maart en 4 april op SBS6). In het laatstgenoemde programma wordt de bloem in vier verschillende interieurs toegepast.

Inspiratievideo

Via een video van Flower Factor, het internationale inspiratieplatform voor bloemisten, laat arrangeur Roos van Unen op verzoek van TPN onderscheidende tulpenboeketten zien. Doel is om de creativiteit nog meer te vergroten, zodat bloemisten hun specialistische, onderscheidende karakter onderstrepen. De video is te bekijken op de Facebookpagina en het YouTubekanaal van Flower Factor.


Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer