Vers bloemenschap stuwt supermarktverkoop

Een vers bloemenschap kan de verkoop van bloemen en planten in een supermarkt tot 40 procent opschroeven. Dat blijkt uit een onderzoekt dat de Hochschule Geisenheim in het Duitse Geisenheim in samenwerking met Chrysal heeft gehouden.

Vers+bloemenschap+stuwt+supermarktverkoop
© Bloemenbureau Holland

Hetzelfde onderzoek toont eveneens aan dat een vers bloemenschap ook de verkoop op andere afdelingen in de supermarkt positief beïnvloedt. Er bestaat tussen een bloemenschap en de verkoop van groente, fruit, brood en melkproducten een verband, aldus de onderzoekers. Bovendien zijn consumenten eerder geneigd winkels met een vers bloemenschap aan te bevelen dan een winkel met een minder vers bloemenschap.

Foto's

Bij het onderzoek zijn vierhonderd mensen betrokken geweest. Zij kregen in willekeurige volgorde foto's te zien met fraai ogende en minder fraai ogende bloemenschappen. Ook werd hen foto's getoond van andere schappen in die supermarkten.

Consumenten die foto's te zien kregen van verse bloemen, hadden vaker de intentie om artikelen van andere afdelingen te kopen. Die intentie was bij deze groep 40 procent hoger dan bij klanten die een foto met een minder fraai bloemenschap getoond kregen. Eén op de acht consumenten beval de supermarkt met het betere bloemenschap ook aan anderen aan.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer